Garantie
Fabrieksgarantie
De garantie die Lenovo biedt bij hun producten. De meeste producten hebben standaard 1 tot 3 jaar fabrieksgarantie. De voorwaarden verschillen per product. In aanvulling op de standaard fabrieksgarantie zijn diverse uitbreidingen mogelijk.
Garantietype
Garantieuitbreidingen
Aanschafmoment garantieuitbreiding
Gedurende de gehele garantieperiode is het mogelijk om één maal een garantieuitbreiding aan te schaffen. Houd er wel rekening mee dat de startdatum van de garantie gelijk blijft.
Voorbeeld: een Lenovo ThinkPad heeft 3 jaar depot garantie. Na 2,5 jaar koop je een upgrade naar 5 jaar on-site. Dat betekent dat je vanaf dat moment nog 2,5 jaar on-site garantie hebt.
Registratie
Bluelink zal na aankoop van een garantieuitbreiding ervoor zorgen dat deze wordt geregistreerd bij Lenovo. Tenzij u ons heeft aangegeven dit zelf te willen doen. Tevens zal Bluelink ervoor zorgen dat de startdatum van de garantie goed staat. Binnen ongeveer 1 week zal de registratie voltooid zijn en zal dit zichtbaar zijn op de website van Lenovo.
Garantiedatum controleren
Via onderstaande link kunt u met het serienummer controleren of uw product nog garantie heeft.
Garantie opzoeken
Het kan soms voorkomen dat op de website van Lenovo een onjuiste startdatum van de garantie wordt getoond. Indien u dit constateert, laat het ons direct weten. Bluelink zal dit laten corrigeren en binnen ongeveer 1 week zal dit zichtbaar zijn op de website van Lenovo.
Gebruik maken van de garantie
Indien u vermoedt dat uw product een defect heeft dat onder de garantie valt, kunt u dit melden bij de Lenovo service afdeling. Dit kan via onderstaande manieren:
1. Online een support ticket aanmaken via volgende pagina: Aanmelden voor garantie
2. Aanmelden via telefoonnummer 020-2002500 voor Nederland of 02-700-73-77 voor België.
3. Voor premier service is het telefoonnummer 070-7006061 voor Nederland of 02-700-72-03 voor België.
In beide gevallen is het noodzakelijk om het serienummer en type/model van uw product in de buurt te houden.
De garantie die Lenovo biedt bij hun producten. De meeste producten hebben standaard 1 tot 3 jaar fabrieksgarantie. De voorwaarden verschillen per product. In aanvulling op de standaard fabrieksgarantie zijn diverse uitbreidingen mogelijk.
Garantietype
- On-site: binnen enkele dagen komt een Lenovo technicus op locatie voor een reparatie.
- Bring-in/carry-in: aanleveren van het defecte product bij een geautoriseerde Lenovo service partner.
- Depot: het defecte product wordt opgehaald en gerepareerd in een Lenovo reparatie centrum. Na reparatie wordt het product weer teruggestuurd.
Garantieuitbreidingen
- Garantie upgrade: van bring-in naar on-site garantie, of verlenging van de garantietermijn.
- Extra services: garantieverlenging op batterij of een dekking voor ongevalschade .
Aanschafmoment garantieuitbreiding
Gedurende de gehele garantieperiode is het mogelijk om één maal een garantieuitbreiding aan te schaffen. Houd er wel rekening mee dat de startdatum van de garantie gelijk blijft.
Voorbeeld: een Lenovo ThinkPad heeft 3 jaar depot garantie. Na 2,5 jaar koop je een upgrade naar 5 jaar on-site. Dat betekent dat je vanaf dat moment nog 2,5 jaar on-site garantie hebt.
Registratie
Bluelink zal na aankoop van een garantieuitbreiding ervoor zorgen dat deze wordt geregistreerd bij Lenovo. Tenzij u ons heeft aangegeven dit zelf te willen doen. Tevens zal Bluelink ervoor zorgen dat de startdatum van de garantie goed staat. Binnen ongeveer 1 week zal de registratie voltooid zijn en zal dit zichtbaar zijn op de website van Lenovo.
Garantiedatum controleren
Via onderstaande link kunt u met het serienummer controleren of uw product nog garantie heeft.
Garantie opzoeken
Het kan soms voorkomen dat op de website van Lenovo een onjuiste startdatum van de garantie wordt getoond. Indien u dit constateert, laat het ons direct weten. Bluelink zal dit laten corrigeren en binnen ongeveer 1 week zal dit zichtbaar zijn op de website van Lenovo.
Gebruik maken van de garantie
Indien u vermoedt dat uw product een defect heeft dat onder de garantie valt, kunt u dit melden bij de Lenovo service afdeling. Dit kan via onderstaande manieren:
1. Online een support ticket aanmaken via volgende pagina: Aanmelden voor garantie
2. Aanmelden via telefoonnummer 020-2002500 voor Nederland of 02-700-73-77 voor België.
3. Voor premier service is het telefoonnummer 070-7006061 voor Nederland of 02-700-72-03 voor België.
In beide gevallen is het noodzakelijk om het serienummer en type/model van uw product in de buurt te houden.