Algemene voorwaarden Webwinkel
Inleiding
Hieronder vindt u onze Algemene Voorwaarden. Deze zijn steeds van
toepassing als u gebruik maakt van of een bestelling plaatst via onze
Website. De Algemene Voorwaarden bevat belangrijke informatie voor u
als koper. Lees deze daarom goed door. Wij raden u verder aan deze
voorwaarden op te slaan of af te drukken, zodat u ze op een later
moment nog eens kunt teruglezen.
Artikel 1. Definities
1.1.
Bluelink B.V.:
gevestigd te Amsterdam en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
onder registratienummer 33241949 handelend onder de naam Bluelink
B.V..
1.2.
Website:
de website van Bluelink B.V., te raadplegen via www.bluelink.nl en
alle bijbehorende subdomeinen.
1.3.
Klant:
de klant die al dan niet handelend in uitoefening van beroep of
bedrijf een Overeenkomst aangaat met Bluelink B.V. en/of zich
geregistreerd heeft op de Website.
1.4.
Overeenkomst:
iedere afspraak of overeenkomst tussen Bluelink B.V. en Klant, van
welke overeenkomst de Algemene Voorwaarden integraal onderdeel
uitmaken.
1.5.
Algemene Voorwaarden:
de onderhavige Algemene Voorwaarden.
Artikel 2. Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden
2.1. Op alle aanbiedingen, Overeenkomsten en leveringen van Bluelink
B.V. zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing, tenzij
uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
2.2. Indien Klant in zijn opdracht, bevestiging of mededeling
inhoudende aanvaarding bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken
van, of niet voorkomen in de Algemene Voorwaarden, zijn deze voor
Bluelink B.V. slechts bindend, indien en voor zover deze door
Bluelink B.V. uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.
2.3. Voor het geval dat naast deze Algemene Voorwaarden tevens
specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, zijn
die voorwaarden ook van toepassing, maar kan Klant zich in geval van
tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke
bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 3. Prijzen en informatie
3.1. Alle op de Website en in andere van Bluelink B.V. afkomstige
materialen vermelde prijzen zijn exclusief btw. In het
besteloverzicht wordt de BTW en eventuele andere kosten vermeld.
3.2. Indien er verzendkosten worden gerekend, zal dit duidelijk,
tijdig voor het sluiten van de Overeenkomst worden vermeld. Daarnaast
zullen deze kosten in het bestelproces apart worden weergegeven.
3.3. De inhoud van de Website is met de grootste zorgvuldigheid
samengesteld. Bluelink B.V. kan echter niet garanderen dat alle
informatie op de Website te allen tijde juist en volledig is. Alle
prijzen en overige informatie op de Website en in andere van Bluelink
B.V. afkomstige materialen zijn dan ook onder voorbehoud van
kennelijke programmeer- en typefouten.
Artikel 4. Totstandkoming Overeenkomst
4.1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding
door de Klant van het aanbod van Bluelink B.V. en het voldoen aan de
daarbij door Bluelink B.V. gestelde voorwaarden.
4.2. Indien Klant het aanbod via elektronische weg heeft aanvaard,
bevestigt Bluelink B.V. onverwijld langs elektronische weg de
ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van
deze aanvaarding niet is bevestigd, heeft de Klant de mogelijkheid de
Overeenkomst te ontbinden.
4.3. Indien blijkt dat bij de aanvaarding of op andere wijze aangaan
van de Overeenkomst door Klant onjuiste gegevens zijn verstrekt,
heeft Bluelink B.V. het recht om pas aan haar verplichting te voldoen
nadat de juiste gegevens zijn ontvangen.
4.4. Bluelink B.V. kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte
stellen of Klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, maar
ook van alle feiten en factoren die van belang zijn voor een
verantwoord aangaan van de Overeenkomst. Indien Bluelink B.V. op
grond
van dit onderzoek goede gronden heeft om de
Overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd om gemotiveerd een
bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere
voorwaarden, zoals vooruitbetaling te verbinden.
Artikel 5. Registratie
5.1. Om optimaal gebruik te maken van de Website, kan Klant zich
registreren via de account-aanmeldmogelijkheid op de Website.
5.2. Tijdens de registratieprocedure kiest Klant een gebruikersnaam
en wachtwoord waarmee hij na registratie kan inloggen op de Website.
Klant is zelf verantwoordelijk voor het kiezen van een voldoende
betrouwbaar wachtwoord.
5.3. Klant dient zijn inloggegevens, zijn gebruikersnaam en
wachtwoord strikt geheim te houden. Bluelink B.V. is niet
aansprakelijk voor misbruik van de inloggegevens en mag er steeds
vanuit gaan dat een Klant die zich aanmeldt op de Website ook
daadwerkelijk die Klant is. Al hetgeen gebeurt via het account van
Klant, valt onder de verantwoordelijkheid en het risico van Klant.
5.4. Indien Klant weet of vermoedt dat zijn inloggegevens in handen
van onbevoegden zijn gekomen, dient hij zo spoedig mogelijk zijn
wachtwoord te wijzigen en/of Bluelink B.V. daarvan in kennis te
stellen, zodat Bluelink B.V. gepaste maatregelen kan nemen.
Artikel 6. Uitvoering Overeenkomst
6.1. Zodra de bestelling door Bluelink B.V. is ontvangen, stuurt
Bluelink B.V. de producten met inachtneming van het in lid 3 van dit
Artikel gestelde zo spoedig mogelijk toe.
6.2. Bluelink B.V. is gerechtigd derden in te schakelen bij het
uitvoeren van de verplichtingen die voortvloeien uit de Overeenkomst.
6.3. Op de Website wordt duidelijk, tijdig voor het sluiten van de
Overeenkomst omschreven op welke wijze levering zal plaatsvinden en
binnen welke termijn de producten geleverd zullen worden.
6.4. Indien Bluelink B.V. de producten niet binnen de overeengekomen
termijn kan leveren, stelt zij Klant daarvan in kennis. Klant kan in
dat geval akkoord gaan met een nieuwe leverdatum of hij krijgt de
mogelijkheid om de Overeenkomst kosteloos te ontbinden.
6.5. Bluelink B.V. raadt Klant aan de geleverde producten te
inspecteren en de daarbij gebleken gebreken binnen bekwame tijd, bij
voorkeur schriftelijk, te melden. Zie nader het Artikel omtrent
garantie en conformiteit.
6.6. Zodra de te leveren producten op het opgegeven afleveradres zijn
afgeleverd, gaat het risico, waar het deze producten betreft, over op
Klant. Indien uitdrukkelijk anders is afgesproken, gaat het risico al
eerder over op Klant. Als Klant besluit de producten af te halen,
gaat het risico over bij overdracht van de producten.
Artikel 7. Herroepingsrecht
7.1. Dit artikel is slechts van toepassing op de Klant zijnde een
natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep
of bedrijf.
7.2. Klant heeft het recht de op afstand gesloten Overeenkomst met
Bluelink B.V. binnen 14 dagen na ontvangst van het product, zonder
opgave van redenen, kosteloos te ontbinden.
7.3. De termijn gaat in op de dag nadat de Klant, of een vooraf door
hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft
ontvangen, of:
-
•• als Klant in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop Klant, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen;
-
•• als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop Klant, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
-
•• bij Overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop Klant, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
7.4. Klant dient de retourkosten zelf te dragen,
indien deze kosten hoger zijn dan het reguliere posttarief geeft
Bluelink B.V. een raming van deze kosten. De verzendkosten die door
Klant zijn gemaakt bij de aankoop van het product worden niet
begrepen onder de
kosten voor het retourneren en blijven voor eigen rekening van Klant.
7.5. Binnen de in lid 2 bedoelde herroepingstermijn zal Klant
zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Klant zal de
verpakking slechts openen en het product slechts gebruiken voor zover
dit nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van producten na
te gaan. Uitgangspunt hierbij is dat deze inspectie niet verder mag
gaan dan dat Klant in een fysieke winkel zou kunnen.
7.6. Klant is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het
product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product
die verder gaat dan toegestaan in het vorige lid.
7.7. Klant kan de Overeenkomst conform de in lid 2 van dit Artikel
gestelde termijn ontbinden door Bluelink B.V. kenbaar te maken dat
hij van de aankoop af ziet. Bluelink B.V. bevestigd door een RMA
nummer en instructies voor retourzending . Na ontbinding heeft Klant
nog 14 dagen om het product terug te zenden.
Producten kunnen, met vermelding van RMA nummer, geretourneerd worden naar:
Bluelink B.V.
Bolstoen 7b
1046 AS, Amsterdam
7.8. Reeds door Klant (vooruit) betaalde bedragen zullen zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de Overeenkomst worden terugbetaald aan Klant op dezelfde wijze als dat Klant de bestelling heeft betaald. Als Klant heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Bluelink B.V. de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen. Tenzij Bluelink B.V. aanbiedt het product zelf af te halen, mag Bluelink B.V. wachten met terugbetalen tot Bluelink B.V. het product heeft ontvangen of tot Klant aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt..
Artikel 8. Betaling
8.1. Klant dient betalingen aan Bluelink B.V. volgens de in de
bestelprocedure en eventueel op de Website aangegeven betaalmethoden
te voldoen. Bluelink B.V. is vrij in de keuze van het aanbieden van
betaalmethoden en deze kunnen ook van tijd tot tijd wijzigen. In
geval van betaling na levering kent Klant een betalingstermijn van 14
dagen ingaand op de dag na levering tenzij anders overeengekomen.
Artikel 9. Garantie en conformiteit
9.1. Dit artikel is slechts van toepassing indien er sprake is van
een Klant die niet handelt in uitoefening van zijn beroep of bedrijf.
Indien er door Bluelink B.V. een aparte garantie op de producten
wordt gegeven geldt, onverminderd het zojuist gestelde, dit voor alle
type Klanten.
9.2. Bluelink B.V. staat er voor in dat de producten voldoen aan de
Overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de
redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de
datum van de totstandkoming van de Overeenkomst bestaande wettelijke
bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien specifiek
overeengekomen, staat Bluelink B.V. er tevens voor in dat het product
geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
9.3. Indien het afgeleverde product niet aan de Overeenkomst
beantwoordt, dan dient Klant binnen een redelijke termijn nadat hij
het gebrek heeft ontdekt Bluelink B.V. daarvan in kennis te stellen.
9.4. Indien Bluelink B.V. de klacht gegrond acht, worden na overleg
met Klant de relevante producten hersteld, vervangen of vergoed. De
maximale vergoeding is, met inachtneming van het Artikel aangaande
aansprakelijkheid gelijk aan de door Klant betaalde prijs over het
product.
Artikel 10. Garantie bij zakelijke aankopen
10.1. Bluelink B.V. staat er voor in dat de producten voldoen aan de
Overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de
redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de
datum van de totstandkoming van de Overeenkomst bestaande wettelijke
bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien specifiek
overeengekomen, staat Bluelink B.V. er tevens voor in dat het product
geschikt is voor ander dan normaal gebruik. Anders geldt dat het
product geschikt is voor normaal gebruik.
10.2. Indien het afgeleverde product bij aflevering niet aan de
Overeenkomst beantwoordt, dan dient Klant binnen een redelijke
termijn nadat hij het gebrek heeft ontdekt Bluelink B.V. daarvan in
kennis te stellen.
10.3. Indien Bluelink B.V. de klacht gegrond acht, worden na overleg
met Klant de relevante producten hersteld, vervangen of
(deels)vergoed.
Artikel 11. Klachtenprocedure
11.1. Indien Klant een klacht heeft over een product (conform Artikel
aangaande garantie en conformiteit) en/of over andere aspecten van de
dienstverlening van Bluelink B.V., dan kan hij bij Bluelink B.V.
telefonisch, per e-mail of per post een klacht indienen. Zie de
contactgegevens onder aan de Algemene Voorwaarden.
11.2. Bluelink B.V. geeft Klant zo spoedig mogelijk, maar in ieder
geval binnen 5 dagen na ontvangst van de klacht, een reactie op zijn
klacht. Indien het nog niet mogelijk is een inhoudelijke of
definitieve reactie te geven, dan zal Bluelink B.V. binnen 5 dagen na
de ontvangst van de klacht, de klacht bevestigen en een indicatie
geven van de termijn waarbinnen zij verwacht een inhoudelijke of
definitieve reactie te geven op de klacht van Klant.
Artikel 12. Aansprakelijkheid
12.1. Dit Artikel is slechts van toepassing indien Klant een
natuurlijke persoon of rechtspersoon is die handelt in de uitoefening
van zijn beroep of bedrijf.
12.2. De totale aansprakelijkheid van Bluelink B.V. jegens Klant
wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst
is beperkt tot vergoeding van maximaal het bedrag van de voor die
Overeenkomst bedongen prijs (inclusief btw).
12.3. Aansprakelijkheid van Bluelink B.V. jegens Klant voor indirecte
schade, daaronder in ieder geval – maar uitdrukkelijk niet
uitsluitend – begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste
besparingen, verlies van gegevens en schade door bedrijfsstagnatie,
is uitgesloten.
12.4. Buiten de in de vorige twee leden van dit Artikel genoemde
gevallen rust op Bluelink B.V. jegens Klant geen enkele
aansprakelijkheid voor schadevergoeding, ongeacht de grond waarop een
actie tot schadevergoeding zou worden gebaseerd. De in dit Artikel
genoemde beperkingen komen echter te vervallen indien en voor zover
schade het gevolg is van opzet of grove schuld van Bluelink B.V..
12.5. De aansprakelijkheid van Bluelink B.V. jegens Klant wegens
toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een Overeenkomst
ontstaat slechts indien Klant Bluelink B.V. onverwijld en deugdelijk
schriftelijk ingebreke stelt, stellende daarbij een redelijke termijn
ter zuivering van de tekortkoming, en Bluelink B.V. ook na die
termijn in de nakoming van haar verplichtingen tekort blijft
schieten. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke
omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat Bluelink B.V. in
staat is adequaat te reageren.
12.6. Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding
is steeds dat de Klant de schade zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk
binnen 30 dagen, na het ontstaan daarvan schriftelijk bij Bluelink
B.V. meldt.
12.7. In geval van overmacht is Bluelink B.V. niet gehouden tot
vergoeding van enige daardoor bij Klant ontstane schade.
Artikel 13. Eigendomsvoorbehoud Zakelijke Aankopen
13.1. Alle geleverde goederen blijven het eigendom van Bluelink B.V.
totdat alle vorderingen die Bluelink B.V. op Zakelijke Klant heeft
(inclusief eventuele daarmee verband houdende (incasso)kosten en
rente) volledig zijn betaald.
13.2. Zakelijke Klant is vóór bedoelde eigendomsovergang niet bevoegd
deze zaken, anders dan overeenkomstig zijn normale bedrijf en de
normale bestemming van de zaken, te verkopen, af te leveren of
anderszins te vervreemden. Daarnaast is het Zakelijke Klant niet
toegestaan om deze zaken te verpanden of aan derden enig ander
recht daarop te verlenen zolang de eigendom van deze zaken niet op
Zakelijke Klant is overgegaan.
13.3. Zakelijke Klant is verplicht de zaken die onder
eigendomsvoorbehoud zijn afgeleverd zorgvuldig en als herkenbaar
eigendom van Bluelink B.V. te bewaren.
13.4. Bluelink B.V. is gerechtigd de zaken die onder
eigendomsvoorbehoud zijn afgeleverd en nog bij de koper aanwezig
zijn, terug te nemen indien Zakelijke Klant niet voor tijdige
betaling van de facturen zorg draagt of in betalingsmoeilijkheden
verkeert of dreigt te gaan verkeren.
13.5. Zakelijke Klant zal Bluelink B.V. te allen tijde vrije toegang
verlenen tot zijn zaken ter inspectie ervan en/of ter uitoefening van
de rechten van Bluelink B.V. .
Artikel 14. Persoonsgegevens
14.1. Bluelink B.V. verwerkt de persoonsgegevens van Klant conform de
op de Website gepubliceerde privacy statement.
Artikel 15. Slotbepalingen
15.1. Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
15.2. Voor zover door regels van dwingend recht niet anders wordt
voorgeschreven, zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar
aanleiding van de Overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde
Nederlandse rechter in het arrondissement waar Bluelink B.V.
gevestigd is.
15.3. Indien een bepaling in deze Algemene Voorwaarden nietig blijkt
te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele Algemene
Voorwaarden aan. Partijen zullen in dat geval ter vervanging (een)
nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk
is aan de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling gestalte wordt
gegeven.
15.4. Onder “schriftelijk” wordt in deze Algemene Voorwaarden ook
communicatie per e-mail en fax verstaan, mits de identiteit van de
afzender en de integriteit van de e-mail voldoende vaststaat.
Contactgegevens
Mocht u na het lezen van deze Algemene Voorwaarden vragen, klachten
of opmerkingen hebben, neem dan gerust schriftelijk of per e-mail
contact met ons op.
Bluelink B.V.
Bolstoen 7b
1046 AS, Amsterdam
telefoon: 020-4486400
e-mail: info@bluelink.nl
KvK-nummer: 33241949
btw-nummer: NL8041.97.945.B01